Friday, April 17, 2009

MODUL PEMBANGUAN YANG HOLISTIK : B = f [(E + i 1 + i 2 ) + ( P + A + M)] ?




----- Original Message -----
From: "MSG" <saa751r@streamyx.com>
To: "anuar mutalib" <anubatt@yahoo.com>
Cc: "Datin Asnimar Hj. Sukardi" <Asnimar.Sukardi@sabah.gov.my>; "Mohd. Salim B. Gabot" MohdSalim.Gabot@sabah.gov.my>; "Janet Chee Ken Liam" <Janet.Chee@sabah.gov.my>
Sent: Saturday, April 18, 2009 9:55 AM
Subject: Re: Gambar Longgokan Bahan Binaan


Walaikumsalam Saudara Anwar, Terima kasih kerana membantu memudahkan untuk mengurus kerena atau perilaku (akhlak atau behavior ) "jiran" kita itu, sehingga mengwujudkan suasana seperti dalam gambar yang kurang kundusif dan telah menggangu keselesan perjalanan pengurusan kehidupan harian kita.

2. Selepas kita berbincang kira-kira dua hari selepas "jiran berkenaan" melonggohkan bahan binaan, saya ada memaklumkan pekerja orang berkenaan supaya memaklumkan kepada "bosnya" supaya "responsif" kepada orang lain TETAPI tiada respond sehinggalah saya berusaha untuk menemuinya pada petang 17 April 2009 (jumaat). Kenapa saya berbuat sedemikian, pertama "feedback" yang saudara sampaikan kepada saya, saya terima sebagai "aduan pengguna" mengenai isu yang dimaksudkan; kedua "feedback" yang saudara sampaikan kepada saya, saya harus beri keutamaan dan saya membahu tanggungjawab kepada saudara sebagai "jiran" terdekat kami sekeluarga dan kami mempunyai tanggungjawab yang mesti dilaksanakan bagi memakmorkan jiran bagi pendapat saya. Ketiga, bagi pendapat saya, kita mempunyai tanggunjawab untuk memberikan kesedaran sivik kepada ahli komuniti yang "bermasalah" seperti "jiran" kita itu.

3. Untuk makluman saudara, saya ada cakap kepada "jiran" kita itu, bahwa perilaku atau behavior yang dia pertunjukkan kepada kita berkaitan dengan isu yang dimaksudkan dengan berkata kepadanya atau I told him that ".....u should go back to university to value added u knowledge then by doing so I hope u could become a member of sivil community or become a truly malaysian good citizen. I also told him (jiran kita itu) at these present moment of time, I don't recognized u as orang berpendidikan (berilmu). Akhirnya saudara joint dan saya meminta kepadanya supaya "meminta maaf" then dia meminta maaf ? Bagi saya kita maafkan tapi "kena pantau" macam mana status akhlaknya. Berubahkah atau macam mana ? Saudara boleh bagi nasihat kepada saya "yang berunsur masjid", awal pagi tadi saya terjumpa "kawan atau jemaah kita' then sempat "menyusul mengenai impian kita yang belum lagi terlaksana untuk membina sebuah masjid di perkampungan kita ini ( kingfisher )".

Salam hormat dan semuga sihat walafiat.

MSG

Salinan Kepada :

1. Setiausaha Tetap, Kementerian Pembangunan Masyarakat Dan Hal Ehwal Pengguna, Tingkat 1, Wisma Tun Fuad Stephen, Karamunsin, KOTA KINABALU

----- Original Message -----

From: "anuar mutalib" <anubatt@yahoo.com>> To: <saa751r@streamyx.com>> Cc: <Mohdsalim.Gabot@sabah.gov.my>; <anubat@petronas.com.my>> Sent: Saturday, April 18, 2009 6:45 AM> Subject: Gambar Longgokan Bahan Binaan

Salam En Salim, disertakan gambar2 yg diambil pada 1-April-2009. mohon maaf terlambat mail - bila masuk pejabat, lumpa benda2 lain !! Walaubagaimana pun, saya telah cuba menghantar melalui MMS tempoh hari, >> tapi tidak "get through".>>>> wassalam>>>> anuar>>

No comments: